Ο ουρανός είναι γαλανός,

άσχετα αν υπάρχει συννεφιά

και δεν μπορούν

να τον δουν οι τυφλοί.

Παλιά Δανέζικη παροιμία.

Απίστευτο! Μπορείτε να απαλλαγείτε από την κατάθλιψη

 μέσα σε 8 εβδομάδες!

            Η επιτυχία κάθε πρωτοβουλίας μας βασίζεται στην αποφασιστικότητά μας να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι συμβαίνει και με την κατάθλιψη. Η αποφασιστικότητα σας να πείτε ΟΧΙ στην θλιβερή διάθεση όπου έχετε βουλιάξει, και να πείτε ΝΑΙ σε μια χαρούμενη ζωή που λαχταράτε να ζήσετε, μια ζωή με χαμόγελο, που θα σας απαλλάξει από τα βασανιστήρια της ψυχής ενός καταθλιπτικού ανθρώπου, αυτή η αποφασιστικότητα θα στηρίξει και τη θεραπεία σας.

            ΟΧΙ! Η κατάθλιψη δεν είναι τέρας, είναι μια θύελλα μέσα στο μυαλό σας. Αυτή η θύελλα σας κάνει να σκέπτεστε αρνητικά, να νιώθετε απελπισμένοι και αβοήθητοι, να μην μπορείτε να πάρετε τα πόδια σας, να είστε γεμάτοι φοβίες και ανησυχίες, να κάνετε κακό ύπνο και να πιστεύετε ότι δεν αξίζετε.

            Φίλοι μου, μην αμφιβάλλετε. Αυτή η θύελλα της ψυχής σας μπορεί να αντιμετωπιστεί πολύ απλά: αλλάζοντας μόνο ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ, τίποτε περισσότερο!

            Πως αλλάζουμε νοοτροπία; Εύκολο είναι και αξίζει να αγωνιστείτε γι’ αυτό. Πείτε απλώς ΝΑΙ!

ΝΑΙ! Μου αξίζει μια ανάλαφρη ευτυχισμένη ζωή, μια ζωή όπου εγώ θα κουμαντάρω τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις πράξεις μου. Πείτε ΟΧΙ! Δεν είμαι έρμαιο της θλίψης! Πείτε ΝΑΙ! Θα βρω τη χαρά της ζωής μου!

            Σας προτείνω μια γρήγορη και αποτελεσματική τακτική ενάντια στις στεναχώριες σας:

  1. Αναρωτηθείτε: Εγώ πως κατάντησα μελαγχολικός; Κάποτε χαμογελούσα, σήμερα όχι, ΓΙΑΤΙ;
  2. Ξεσκονίστε τα ΠΡΕΠΕΙ και τα ΣΩΣΤΑ που σας έμαθαν, τις παλιές αντιλήψεις και τις ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ σας. Τολμήστε να αναρωτηθείτε: Μήπως εγώ με το υπερβολικά απόλυτο, αυστηρό ή ρομαντικό σκεπτικό μου έριξα τον εαυτό μου στα βουρκόνερα της μελαγχολίας; Γιατί υπάρχουν άνθρωποι που ακόμα χαμογελούν; Μήπως ΕΓΩ τα παίρνω όλα πολύ στα σοβαρά;

Να λοιπόν, μερικές τεχνικές για να αυτοθεραπευτείτε:

  1. Εντοπίστε τις αρνητικές σκέψεις που κάνετε καθημερινά, π.χ. μήπως δεν θα τα καταφέρω στη δουλειά; Μήπως ο πελάτης δεν θα ψωνίσει; Μήπως θα με κοροϊδέψουν οι άλλοι για κάποιο λάθος μου; Μήπως είμαι αναξιαγάπητο, μη επιθυμητό άτομο από το άλλο φύλο;
  2. Τώρα, γίνετε δάσκαλος του εαυτού σας. Αναρωτηθείτε: Καλά, όλοι μαζί μου τα έχουν βάλει; Όλοι είναι κακοπροαίρετοι; Και επιτέλους, τι θα πάθω αν δεν τα καταφέρω σε κάτι; Γιατί φοβάμαι την κριτική των άλλων; Σιγά το πράγμα! Τα ξύλα και οι πέτρες μπορούν να με βλάψουν, τα λόγια ποτέ! Εξάλλου, εάν δεν «ψαρώσω» σήμερα, αύριο πολύ θα το σκεφτούν να μου την «ξαναπέσουν».
  3. Τώρα σκεφτείτε: Συνήθισα να κατακρίνω τον εαυτό μου και να παίρνω όλες τις ευθύνες επάνω μου. Πετάω αυτές τις άχρηστες ιδέες στη θάλασσα, το πλοίο μου βουλιάζει! ΟΧΙ! Δεν με νοιάζει πλέον η κακοήθεια των άλλων, δεν την φοβάμαι, ούτε την γενικεύω. Δηλαδή, αν δεν ψωνίσει ο ένας πελάτης, δεν θα ψωνίσει κανείς; Αν στραβομουτσουνιάσει ο προϊστάμενος ή ο συνεργάτης, εγώ θα χάσω τη δουλειά μου; Όλοι με έχουν ανάγκη! Και όλοι έχουν ανάγκες! Αρκεί μια αρνητική σκέψη να μου προσδιορίσει το μέλλον; Ένας αρνητικός άνθρωπος ή μια στρατιά απ’ αυτούς δεν θα συνεργαστεί μαζί μου. Τον ξεχνάω. Ο ένας θετικός όμως, και θα συνεργαστεί και θα συνεχίσει να με αποδέχεται και να μου φτιάχνει τη διάθεση.
  4. Φίλοι μου μάθετε, ότι ένας στους τέσσερις ανθρώπους είναι καλοπροαίρετος. Άρα, υπάρχουν πολλοί καλοπροαίρετοι άνθρωποι. Λίγη υπομονή και θα τους συναντήσετε. Και στο μέλλον, θα μετανιώσετε που απογοητευτήκατε και στεναχωρηθήκατε από κάποιους αρνητικούς ανθρώπους.
  5. Ρωτήστε έναν χαμογελαστό γνωστό σας: Είναι όλοι οι άνθρωποι αρνητικοί, σκληροί και απαιτητικοί; Εσύ γιατί χαμογελάς; Όλα σου πήγαν καλά στη ζωή σου; Με έκπληξη θα πάρετε μια απάντηση σαν επιβεβαίωση για όσα σας συνιστώ. Θα σας πει: Όχι, φίλε μου, μόνο ο ένας στους τέσσερις ανθρώπους που θα συναντήσεις, θα φέρει τη χαρά μέσα σου. Εγώ, μ’ αυτόν τον ένα συνεργάζομαι, τον ακούω και τον εμπιστεύομαι. Τους άλλους τρεις τους έχω κάνει delete από το μυαλό μου, δεν θα τρώγομαι εγώ με τον κάθε ηλίθιο!

Φίλοι μου, ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές μου, και αν δεν τα καταφέρετε, τηλεφωνήστε μου, ξέρετε που θα με βρείτε.

Καλή επιτυχία στον δρόμο προς την αυτοθεραπεία σας!!!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. 1.      Stuart C. Yudofsky, M.D.: “Fatal Pauses, Getting Unstuck Through the Power of No and the Power of Go”, American Psychiatric Association, 2015.
  2. 2.      Dale Carnegie: “How to stop worrying and start living”, Donna Dale Carnegie and Dorothy Carnegie, 1984.
  3. 3.      Bandura A: “Social Learning Theory”, Prentice Hall, NJ, 1977
  4. 4.      Beck A T: “Cognitive Therapy and the emotional disorders”, International Universities Press, NY, 1977
  5. 5.      Beck A T: “Depression: Causes and Treatment”, University of Pennsylvania Press, 1972
  6. 6.      Beck A T, Rush A.J, Shaw BF, Emery G: “Cognitive Therapy of Depression”, Guilford Press NY, 1979